sobota, 23 marca 2013

Pielęgnacja twarzy - cera sucha.

Niestety pogoda nie bardzo pozwala nam na zrobienie jakiejś małej "sesji". Dlatego tematem dzisiejszego posta będzie pielęgnacja twarzy, a ponieważ osobiście, mam cerę suchą, to na niej głównie skupię moją uwagę. Cera ta charakteryzuje się brakiem połysku ze skłonnością do łuszczenia się oraz nieprzyjemnym uczuciem "ściągnięcia" po myciu twarzy. Jest bardzo wrażliwa na działanie czynników atmosferycznych tj. mróz, wiatr czy ostre słońce. Dlatego przed każdym wyjściem z domu powinnyśmy ją dobrze zabezpieczyć.


Moja codzienna pielęgnacja twarzy składa się z trzech etapów:

Etap I:Umycie twarzy delikatnym żelem lub pianką. Tu mogę zarekomendować NIVEA AQUA EFFECT ŻEL-KREM DO MYCIA TWARZY:


Dawniej stosowałam ŻEL DO MYCIA TWARZY GARNIER ESSENTIALS skóra sucha, który równie dobrze spełniał swoją funkcję(nie mam go obecnie, dlatego wstawiam zdjęcie ze strony producenta):


Etap II:
Przemycie twarzy tonikiem nawilżającym. Aktualnie stosuję i polecam L'OREAL TRIPLE ACTIVE AKSAMITNY TONIK KOMFORT:


Zanim go kupiłam używałam TONIKU DO TWARZY GARNIER ESSENTIALS skóra sucha i wrażliwa(zdjęcie ze strony producenta):


Etap III:
Nawilżenie twarzy kremem. (Uwaga: pamiętaj jednak żeby krem wmasować w skórę najpóźniej po trzech minutach od użycia toniku. Dzięki temu wzmocnisz efekt nawilżenia twarzy.) Dość długo szukałam skutecznego kremu, dzięki któremu moja twarz nie zaczynała by się łuszczyć zaraz po nałożeniu podkładu. I udało mi się:) Odnalazłam go parę tygodni temu, efekt był widoczny już po pierwszym tygodniu stosowania rano i wieczorem. Mówię tu o BALSAMIE DO TWARZY I CIAŁA CETAPHIL MD. Idealnie utrzymuje nawilżenie skóry przez cały dzień, nie zawiera środków zapachowych dlatego jest odpowiedni dla skóry suchej i wrażliwej. Jak sama nazwa wskazuje można go stosować nie tylko na twarz, ale również na ciało. To najlepszy kosmetyk jaki odkryłam, dlatego szczerze polecam:)



Jednak zanim go odkryłam testowałam mnóstwo kremów typowo do twarzy i tu mogę wyróżnić za swoje działanie kosmetyki z firmy L'OREAL TRIPLE ACTIVE tj krem nawilżający na dzień i na noc:


Po zakończeniu tych trzech etapów nakładam podkład, który chroni moją twarz w ciągu dnia przed czynnikami atmosferycznymi. Podkład powinien być dostosowany do cery suchej, nawilżać ją i zapobiegać uciecze wilgoci. Jeszcze nie odnalazłam tego jedynego, dlatego tutaj nie polecę żadnego konkretnego produktu. (Może któraś z Was może mi polecić jakiś podkład?) Pamiętajcie tylko żeby unikać sypkich pudrów, bo powodują one z reguły wysuszenie skóry.

Mogłabym napisać jeszcze więcej w tym temacie, ale nie chce Was zanudzać długimi postami. Postaram się napisać w przyszłości kolejną część, gdzie uzupełnię tego posta informacjami, których tu nie zawarłam.

P.S. Jeżeli któraś z Was stosuje jakieś produkty godne polecenia to napiszcie o nich w komentarzach.


by Amina

1 komentarz:

  1. moim kremowym mistrzem na dzień i na noc jest Dermedic HydraIN! jest drogi, ale jeśli masz kartę Superpharm to co jakiś czas wypuszczaja kupony, z którym możesz go kupić w atrakcyjnej cenie:))
    jesli chodzi o podkład to ja używam teraz REVLON SuperStay co prawda do skóry mieszanej, ale i tak jest wspaniały, długo się trzyma, nie świecę się jak to zwykle bywało po godzinie noszenia innego podkładu, więc myślę, że można by zaryzykować i przetestować ten do skóry suchej...

    OdpowiedzUsuń